06 mei 2015- Vancouver van links naar rechts - Reisverslag uit Vancouver, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 06 mei 2015- Vancouver van links naar rechts - Reisverslag uit Vancouver, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

06 mei 2015- Vancouver van links naar rechts

06 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Na een prima nacht in waren we niet onaangenaam vroeg wakker. Dat wil zeggen dat Lisette helemaal klaar was voor het avontuur toen het middernacht was, geen optie dus en lekker verder geslapen. Om half negen liepen, na het genot van een Nespresso, naar de boothalte. Met de Aquabus naar Granville Island. Voor de zekerheid nog maar een kop koffie en scone/muffin in de Public Market. Een verzameling van levensmiddelen stands en foodcourt. Zonnetje staat aan vandaag, erg aangenaam. Na nog wat rondgelopen te hebben op het leuke eilandje de weg naar 4th avenue gezocht en na enige omwegen ook gevonden. Het zou daar leuk winkelen moeten zijn. Na een kilometer of twee zagen wij het nog steeds niet en dus de Starbucks in voor een cappuccino (op Granville Island was de melk op ).
Daarna wilden we de bus pakken naar het Museum of Anthropology en dat kon ook mits we genoeg muntjes hadden. Only Coins volgens de bestuurder. Dus twee zuurdesembroodjes en een onsje beleg gekocht bij om coins te generen en de volgende bus gepakt. Eindhalte was de university loop op de campus van de university of Columbia. Wat een campus zeg, nog nooit zoiets gezien. Zeer ruim van opzet. Wandelwegen, fietspaden, veel groen, enorm veel rumite tussen ge gebouwen en volgens ons niets wat je er niet kan studeren. Dit alles met uitzicht op de bergen en het water, wat een straf.
Na een korte wandeling op het bankje voor het museum het coins genererende broodje kipfilet gegeten en toen het indrukwekkende museum in dat het verhaal vertelt van de first nation people. De allereerste bewoners van dit deel van Canada. Veel totempalen, kano's, deurposten en een mega verzameling gebruiksvoorwerpen. Buiten ook nog totempalen en daar was goed te zien hoe mooi het museum wegviel in de omgeving. Architect had het begrepen, zullen we maar zeggen.
Toen we het museum uitkwamen was het pas half drie dus alle tijd om de bus te nemen naar Stanley Park. Gelukkig genoeg muntjes en met een overstapje waren we rond vier uur in het park. Rondgelopen over het wandelpad langs de buitenrand, nog meer totempalen gezien en genoten van de ruimte en de rust. Wat een groene stad is dit!
Busje terug naar het centrum en na wat omzwervingen toch weer beland bij de Thai waar we gisteren zo heerlijk gegeten hadden. Ook deze keer was het jummie en jammie.
Precies elf uur nadat we vanochtend het hotel verlaten hebben, zijn we weer terug. Dan te bedenken dat dit dag 1 was.

• 07 Mei 2015 - 08:37

Favoriete Dochter:

Mooi verhaal! Klinkt alsof er een Starbucksmok meegesmokkelt gaat worden. Fijne dag over een paar uur! Kus.

• 07 Mei 2015 - 08:37

Favoriete Dochter:

• 07 Mei 2015 - 16:55

Pa Albert:

Bedankt,Setje belde net,goed dat je het NU doet en niet ,,Op jaren,,kan me voorstellen dat er velen
    waren die daar heen wilden,ook mijn beste vriend heeft dat gedaan,zat in het ,,bankwezen,,Canadese
    vrouw 2 kids,kwam langs in de Krekelmeent,nacht gepraat,had 'n hele straat woningen gekocht en was
    rijk,ik heb lang gewerkt maar nooit 'n straat kunnen kopen!!!!!!!!!!!!!Kussen,genieten,NUUU!!