Sky to Sea highway-boat-Vancouver Island - Reisverslag uit Mill Bay, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Sky to Sea highway-boat-Vancouver Island - Reisverslag uit Mill Bay, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Sky to Sea highway-boat-Vancouver Island

10 Mei 2015 | Canada, Mill Bay

Op tijd wakker geworden in die super de luxe hotelkamer in Whistler. Ons dagelijkse shot koffie gehaald bij een van de drie Starbucks die het kleine dorp rijk is, broodjes en beleg gehaald bij de supermarkt en vervolgens uitgecheckt,
Koers gezet naar Horseshoe Bay voor de bootovertocht naar Vancouver Island. We zijn ruim op tijd en nemen nog een kopje koffie bij de concurrent alvorens we de boot op mogen.
Heerlijke overtocht, we staan buiten onder de brug en daar is van alles te zien. Een Nederlands gezin met drie kleine kids die enorm schrikken va de scheepstoeter, vader en moeder worden wel gewaarschuwd voor het geluid aangaat maar hoe bedek je de oren van drie kids met twee paar handen en leg je tegelijkertijd uit wat er aan de hand is.
een etage lager staat een Porsche met open dak en twee mannen die elkaar even insmeren alsof ze op het strand liggen, prachtig beeld.
Nadat de wind onze haren uit en weer in model heeft gewaaid gaan we nog even binnen zitten en na 1,5 uur zijn we alweer klaar om aan wal te gaan..
Zonder navigatiesysteem (we vertrouwen op ons gezonde verstand en de gedownloade kaart op de tablet van JW) bereiken we Cowichan Bay waar we nog wat inslaan en de laatste twee stoelen reserveren op de walvistocht van morgen.
Om half vijf zijn we bij ons bed and breakfast voor de komende twee nachten in Shawigan Lake.
De zeer vriendelijke eigenaar laat ons de kamer (loft) uitgebreid zien, geeft een tip voor het eten van vanavond en wenst ons tot morgen!
Na een klein half glaasje wijn voor het raam gaan we richting Mill Bay. Het restaurant is gelegen aan het eind van de pier in de jachthaven. Te leuk!
Na een heerlijke zalmburger met zelfgemaakte overfrites en een lekkere salade rekent JW af, ben wel niet zijn moeder maar we de moeder van zijn kinderen (waarvan de oudste mij een app stuurde als dank voor het afwezig zijn, scheelde weer tien euro, om vervolgens een bericht te sturen dat ze met haar zus Moederdag zonder moeder aan het vieren was bij Loetje, lekker stel!)
Heerlijke avond. We zitten weer aan het tafeltje voor het raam en volgens mij komt er nog een half glaasje wijn aan.

• 11 Mei 2015 - 09:53

Favoriete Dochter:

Het Loetje was dan ook wel érg lekker.. En we hebben een appeltaart gemaakt en aan je gedacht mam! Graag gedaan! X

• 11 Mei 2015 - 21:46

PA Albert:

Genoten van de verhalen en je fijne Moederdag!!Leuk voor jullie dat de ,,Kids.,, ook genieten,Kus Paps!