Butchart gardens en Victoria - Reisverslag uit Mill Bay, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Butchart gardens en Victoria - Reisverslag uit Mill Bay, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Butchart gardens en Victoria

12 Mei 2015 | Canada, Mill Bay

Na een wederom heerlijk en verzorgd ontbijt de spullen in de auto geladen en koers gezet naar het zuidelijkste punt van het eiland. Eerste stop:Butchart gardens. Een uit de klauwen gelopen hobbytuin van Rose Butchart . Na het betalen van de entree eerst een kop koffie genomen en daarna kon het feest beginnen. Een werkelijk prachtig aangelegd geheel met verschillende thema tuinen. Allereerst de "sunken garden". Nietsvermoedend loop je over een pad, hoekje om en een werkelijk prachtige tuin zeker 10 meter lager dan waar jij staat. Van alles te zien, prachtige kleuren, oude bomen, struiken, planten en bollen. Op ons gemak alles bekeken en geroken en toen via een soort overgangstuin met meer waar in de zomer vuurwerkshows worden gehouden naar de rozentuin. Nog niet veel in bloei, wel veel in knop. Daarna naar de wederom prachtige Japanse tuin en via de Italiaanse tuin naar buiten.
In de Japanse tuin ons eerste meergranen bolletje gegeten en net na de uitgang de tweede. Zonnetje aan de hemel, mooi begin van de dag.
Na al deze tuin pret zijn we naar Victoria gereden, hoofdstad van Canada.
We kunnen de hotelkamer van het Victoria Regent Waterfront hotel al in (uurtje te vroeg). Spullen op de kamer gezet en de stad ingelopen waarvan het centrum precies achter ons hotel ligt.
Leuk stadje, gezellige winkelstraatjes, veel werk van lokale artiesten en nog meer Ierse Pubs.
Bij Garrick”s head Pub een lokaal biertje gedronken met wat pub-eten gegeten. Allemaal erg lekker. We zaten in het rustige gedeelte van de pub waar maar 4 televisies hingen een waar ongeveer 10 tafeltjes waren. Het wat drukkere gedeelte had televisies als behang en het leek net alsof iedereen elkaar tegelijkertijd een ander verhaal aan het vertellen was. Niemand leek stil, wat een gezelligheid!
Er zaten ook nog twee studentes te studeren, waarschijnlijk studie FOCUS, laat je niet afleiden.
Inmiddels weer terug in het hotel. Op het balkon zat een mega meeuw die niet echt schrok en/of opkeek van onze aanwezigheid, erg grappig
Wij zijn in afwachting van het invallen van de duisternis, want dan gaan de lichten bij de Parlementsgebouwen aan en dat willen wij meemaken!

• 13 Mei 2015 - 14:50

Pa Albert:

Ja, hoor,ben echt niet goed aan het worden,,kwilookwegnaarietsmoois,,wordtmoeilijker
    met m'n 86 jaren,dan maar ergens ,,lekker eten,,kus paps!!!!!