Van Victoria naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Van Victoria naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Van Victoria naar Ucluelet

13 Mei 2015 | Canada, Ucluelet

De buurman in het hotel had om kwart over zes al een heel belangrijk telefoontje dat op luide toon gevoerd diende te worden. Aangezien Jan-Willem door dit soort verrassingen heen slaapt, mocht Lisette de honeurs waarnemen. Na ongeveer 20 minuten was het allemaal in kannen en kruiken en kon iedereen weer verder slapen. Behalve Lisette dus, de tijd goed gebruikt door even met de meiden bij te whatsappen. Hadden allemaal verhalen dus een welbesteed uurtje.
De ontbijtzaal had uitzicht op de watervliegtuig haven. Blijft bijzonder en er is best we wat verkeer. Het ontbijt was prima en om tien uur zaten we in de auto. Op aanwijzing van Lisette gingen we door het verkeerde rolluik naar buiten waardoor we op een afgesloten parkeerplaats kwamen waarvan het niet duidelijk was hoe we daar weer af moesten komen.
Gelukkig was er vriendelijke meneer die het ons kwam vertellen en dus reden we om 5 over tien door het goede hek richting de straten van Victoria.
De reis naar Ucluelet was lang, ongelooflijk mooi met af en toe een regenbuitje. Gestopt in Lakesville bij Serious coffee voor twee cappu en een cranberry yoghurt slice en een lemon cocos cake. Niet erg allemaal.
Na nog een flink aantal kilometers zigzaggend door de bergen, omhoog, omlaag, bocht links, bocht rechts (we dachten even dat we in Taiwan waren of daar in ieder geval zouden eindigen) kwam het bordje Ucluelet 16 km in zicht.
Met dank aan Jan-Willem voor het rijden!
Ons hotel was snel gevonden want Uclielet (Ukee voor de ingewijden) bestaat uit een straat met zijstraten. Rustig vissersdorp.
De kamer is prachtig, op de hoek met uitzicht over het haventje een de inlet. Er zwemmen zeeotters in het water, meeuwen vliegen oven en de masten van de boten zingen in de wind.
Hier mogen we dan drie dagen blijven en uitrusten. Hemelbed, koelkast, riante zitbank, groot terras, talloze wandelingen te maken, wij komen onze tijd wel door.
Jan-Willem haalt twee pizza's die we op ons balkon gaan nuttigen met een wijntje erbij want dat heeft hij wel verdiend!

• 15 Mei 2015 - 10:54

Pa Albert:

Kun je er nog 'n weekje aanplakken??Is wel nodig,genieten!!paps.