Ucluelet-Tofino-Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Ucluelet-Tofino-Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Ucluelet-Tofino-Ucluelet

15 Mei 2015 | Canada, Ucluelet

Na heel lekker geslapen te hebben in dat mooie hemelbed ontbeten bij Zoe's bakery. Wat een goede start van de dag! Een uit de kluiten gewassen blueberry-banana muffin met een appu!
Daarna wandelschoenen aan en naar de lighthousetrail, onderdeel van de wild pacific trail hier in Ukee. Een prachtig trail met om de tien meter een bankje en echt, je zou op ieder bankje willen gaan zitten want de natuur is van een overweldigende schoonheid. Daarnaast is het ook redelijk warm dus dat draagt ook bij.
Na een uurtje zijn we weer terug bij de auto,
Koers naar Tofino op zo'n 40 km rijden dwars door de Pacific Rim. Mooie weg die opnieuw geasfalteerd wordt en waar iedereen heel rustig rijdt en goed op de aanwijzingen let van het asfalteer begeleidend personeel.
Dit plaatsje heeft zowaar 4 straten van links naar recht ( first-fourth street) en 4 straten van boven naar beneden. Een echte stad dus vergeleken met Ukee.
Na enige tijd is het ons duidelijk dat ook Tofino door de insiders" verbasterd wordt naar Tought of Tuff. Wij doen lekker mee en drinken dus onze koffie bij Tuff coffee and sandwiches.
Het duurt even in dit door surfdudes en surf checks bevolkte dorpje maar an heb je ook wat. Lekker lunch dus onder het toeziend oog van wat raven die het eten van je bord kijken. hahaha er bleeft niks over!
Na de lunch ook in Tofino een trail gedaan die werkelijk zoo mooi was dat Lisette op zoek moest naar een zakdoekje, ontroerd door zoveel wonderschone natuur en de meer dan prettige gedachte dat we hier toch maar samen liepen na bijna 25 jaar!
Tijd voor luchtiger zaken en dus terug naar ons eigen dorp.
Avondeten genoten op 100 meter van ons hotel op een oud schip waar heel jong Ucluelet vanavond met elkaar had afgesproken, wat een gezelligheid.
Twee burgens, potato wedges en coleslaw naar binnen onder het genot van een lokaal biertje (sleeve or pint?) en de dag is alweer bijna ten einde. We reserveren de rest van ons verbllijf en de boot terug naar Vancouver maar dat is gelukkig nog 5 nachten weg!

• 15 Mei 2015 - 11:07

Favoriete Dochter:

Appu? Bleeft? An? Die natuur moet wel heel overweldigend zijn! Ben benieuwd naar de invloed van de kliffen van Moher..
    Kus!