Tokio in de regen - Reisverslag uit Tokio, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Tokio in de regen - Reisverslag uit Tokio, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Tokio in de regen

08 November 2015 | Japan, Tokio

Gisterenavond is er aardbeving geweest waarvan alleen Fred wat van gemerkt heeft, dus vanochtend gewoon allemaal zonder kleerscheuren aan het ontbijt. Dat ontbijt was verder niet om over naar huis te schrijven dus dat ga ik ook niet doen. Om half tien verzameld en de originele plannen (Yoyogipark, Takahasi street, zelf okonamiyaki maken en Mejischrijn) maakten in verband met de regen plaats voor Edo-Tokio museum, Meiji schrijn en Kappabashi-dori. Aangezien deze zich zo'n beetje aan de andere kant van de stad bevinden, was de reistijd lang. Fred en Ria hebben het metro-systeem van Tokyo uitbundig kunnen inademen.
Edo-Tokyo was zeker nog herkenbaar maar er waren ook wat aanpassingen ten opzichte van 5 jaar geleden toen Jan-Willem en ik het bezochten met Franka. Het blijft interessant en vooral omdat er zoveel te vertellen is over de overgangsperiode van Edo naar hudig valllen er ook weer andere dingen op.
Na het Edo op weg naar het Meji-schrijn. De weg ernaar toe was nat maar er waren ook hele stukken overdekt. Ergens in deze passages een klein tentje gevonden om het dagelijkse slurpwerk (ramen dit keer) veilig te stellen. De dames hadden een strakke hand en een vrij tafeltje was snel gereed.
Met gevulde buikjes richting schrijn. Het zandpad met kleine stalletjes van 5 jaar geleden had plaats gemaakt voor een stenen pad met stevige stallen die in aantal leken toegenomen. Alle Japanners had een paraplu opgestoken en dus was het voor ons (capuchon op) zaak om ervoor te zorgen dat we geen ogen kwijt raakten.
Na het schrijn koers richting Kappabashi-dori, de keukenstraat waar allerhande kookgerei te koop is. Van knipperende borden die je buiten je tent kunt zetten, via vervaarlijk uitziende messen en koekuitsteekvormpjes tot miso soep bakjes en sushimatten.
We hebben alle verleidingen weten te weerstaan en zijn naar het hotel teruggegaan. Aangezien we nog steeds niet weten welke metro-uitgang op Ikebukuro de juiste is vvoor het hotel, kwamen we dit keer uit op de foodcourt. Allemaal wat lekker uitgezocht en dat gaan we zo op de kamer verorberen. Room picknick in Tokio dus.

• 09 November 2015 - 07:16

OopAlbie:

'K VERHEUG ME NU AL,NA ,BIJNA, ALLES GE LEZEN TE HEBBEN,OP HET,,JAARBOEK,,WANT
    DAT WORDT VELE MALEN DIKKER ALS ALLE VORIGEN,'T IS NU MAANDAG 07U15 EN HEB
    NOG NIET GESLAPEN,MOET DUS MET 2 WIJNTJES ,KIJKEN OF HET LUKT,NIET IS OOK GOED!!
    BOEL GROETEN,KUS,PAPSIE!!