Joshua Tree Park, Route 66 and Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Joshua Tree Park, Route 66 and Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Joshua Tree Park, Route 66 and Needles

Door: Lisette

03 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Needles

Na een goede nachtrust opgestaan en klaargemaakt voor de dag. Uitzicht uit de hotelkamer was zeer hoopgevend. Palmen, bergen en strak blauwe lucht. Ontbijt bij de "poolarea" met geroosterde boterham, koffie en voor de liefhebbers: bagel, gekookt ei, jam en thee. Prima start.
Alle spullen (en de koelbox) in de auto geladen en op weg naar het Joshua Tree National Park. Wat te zeggen. De foto's en verhalen kunnen niet goed genoeg uitleggen wat er op ons netvlies staat maar ik ga een poging wagen.
Check: strak blauwe lucht, weinig bezoekers, enorme oppervlakte 1234 vierkante mile , heuvelachtig, bijzondere flora en uitzichtpunten. Daarnaast een kaart waarmee we alle national parks van Amerika in kunnen (80 dollar)
Ongeveer 3,5 uur hebben we door het park gereden, gestopt bij mooie plekken zoals de Cholla cactus garden , korte wandeling van 600 meter tussen deze bijzondere cacteeën door. Lunch op een van de vele campsites (alles uit de koelbox). Iedere kampeerplek had een eigen BBQ en eettafel. Als klapstuk het uitzicht vanaf Key's View waarvandaan we Palm Springs konden zien liggen. Het kleinste park op onze reis was een groots begin.
Na Key's View nam Fred het stuur over van Jan-Willem en niet zonder reden. Hij was degene die ons de route 66 op moest rijden. Een jongensdroom die waar werd. Erg mooi om van dichtbij mee te maken. Het is ook bijzonder. De weg is historisch, je kunt enorm ver vooruit en opzij kijken, komt haast niemand tegen , gewoon super!
Van Joshua naar Amboy, Essex en Fenner . Onderweg gestopt voor een route 66 teken op de weg en langs de weg. Bij Fenner de route 40 op richting Needles
Rio del Sol motel in Needles zeer snel gevonden. Inchecken snel en wederom een enorme en keurige kamer. Zonnetje schijnt nog en het spoor waar de enorme treinen met complete oplegger van trucks op vervoerd worden achter 4 locomotieven, rijden hier vlak voorbij. Het was al indrukwekkend om ze onderweg te zien maar als ze over het bruggetje rijden waar jij met je auto onderdoor gaat, is het best spannend.
Gegeten bij de Wagon Wheel, Fred de 8 oz steak waar hij al weken naar uitkeek en wij steak fajitas en taco/enchillada combi. Helemaal rond en vol het hotel weer opgezocht. Morgen alleen een yoghurt want help! wat een mega maaltijd, genoeg voor 2 dagen (minstens).
Het was een prachtige dag met verschillende landschappen en bijbehorende emoties. We prijzen ons gelukkig.