Route 66 van Needles naar Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Route 66 van Needles naar Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Route 66 van Needles naar Williams

Door: Lisette

04 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Williams

De nachtrust werd rond 02.00 onderbroken door een telefoontje van het AMC. De jaarlijkse check voor Jan-Willem, of zijn hart het nog doet. Gevraagd of ze terug willen bellen als we weer in Nederland zijn. Daarna doorgeslapen.
Om 09.00 afgesproken bij de auto om koers te zetten richting Williams via route 66.
Eerst nog even tanken nam ongeveer 30 minuten in beslag. Bij de Shell werd de software updated dus daar deed niets het meer. Bij de Chevron hebben we ons eerst staan vergapen aan een mega camper die een auto achteraan de camper had gebonden. Daar lukte tanken wel (via een omweg). En route dus. Het begin van de rit was gelijk van ongekende schoonheid. Door de Black Mountains met als hoogtepunt de slingerende weg tussen Oatman en Kingman. Werkelijk adembenemend en onbeschrijflijk mooi. Meerdere malen gestopt om foto's te nemen en wat rond te lopen. Oud tankstation met oude tanks. erg leuk allemaal.
In Kingman na wat zoeken de Wallmart gevonden en daar salade ingeslagen voor de lunch en broodjes rosbief voor ontbijt morgen. Bedoeling was een picknicktafel te zoeken maar na zo'n 30 km werd het duidelijk dat we die niet tegen zouden komen. Een plekje met in het weidse landschap langs het hek van een ranch was ook goed dus daar in de auto ons hapje weggewerkt. Fred heeft zijn nieuwe Route 66 t-shirt aangetrokken en kon daar bij stop in Seligman trots mee rondlopen. Na bezoek aan een winkeltje (en pitstop) via de interstate 40 naar Williams. Ons hotel, het grand canyon hotel, is bijzonder. Iedere kamer heeft een thema en er is veel te zien in het hotel zelf. Plannen gemaakt voor de etappe van morgen , we willen de zonsopkomst in de Grand Canyon meemaken dus dat beteket half 5 wegrijden.
De hoofdstraat heen en weer gelopen en daarna naar het Pine restaurant. Wat een belevenis. Binnen 3 kwartier stonden we weer buiten. Allemaal iets anders gegeten. Bestellen binnen de vijf minuten, binnen 2 minuten stond voorgerecht (sla) op tafel en daarna de hoofdhap.
Bij de kassa kwam de mededeling dat er een jarige in het pand was dus we hebben de Happy Birthay ook nog even meegezongen (net als de rest van de ongeveer 100 aanwezigen.
Vermoeden bestaat dat we morgenavond ergens anders eten. Een bijzondere dag met heerlijk weer komt vroeg ten einde zodat we morgen helemaal wakker kunnen genieten van wat de dag brengt.

Tags: route 66