Lone Pine naar Oakhurst via Yosemite NP - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Lone Pine naar Oakhurst via Yosemite NP - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Lone Pine naar Oakhurst via Yosemite NP

Door: Lisette

12 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

Om half 9 stonden we weer klaar om te vertrekken. Ieder op de kamer ontbeten met yoghurt en koffie want ontbijt zat niet bij de prijs in.
Inpakken van de auto gaat inmiddels volgens een vast ritueel en het gaat dus gesmeerd. Nog even tanken voor de zekerheid en richting Yosemite National Park (al meer dan 30 jaar op de verlanglijst van Lisette).
Na ongeveer een uur rijden een Starbucks gespot met een terras in de zon. Met enige overredingskracht van Ria en Lisette waren de mannen ook overtuigd van dit briljante idee.
Zonnetje, koffie en toilet, kan het nog beter? Op de hoek zat een Gunshop waar de mannen nog even naar binnen zijn gelopen. Genoeg ellende te koop om een oorlogje mee te beginnen, getver, snel door.
Na ruim twee uur waren we bij de afslag naar de Tioga pas entree. Lisette mocht weer met de jaarpas zwaaien. Inmiddels de middagploeg aan het stuur.
De rest van de dag volgde een inmiddels bekend ritueel. Ahh, mooi, stoppen, kodakmomentje en andere verzoeken zorgden ervoor dat we heel wat keren hop on-hop off van de autostoelen deden. Zonnetje werkte ook mee en dus kwam de voorspelling dat dit wel eens het koudste onderdeel van de reis zou kunnen zijn niet uit.
Bijzonder waren de kisten die overal bij de parkeerplaatsen stonden om je eten beervrij in op te bergen. Beren hebben een enorm goede neus en willen nog wel eens op geparkeerde auto's klimmen om te kijken of hun neus hen niet gedriegd.
Een prima stek gevonden voor onze eigen picknick. Aan het Teneya meer met uitzicht op de bergen. Koelbox mee naar de picknickbank en uitpakken maar. Ria en Fred aan de salade en crackers, Lisette en Jan-Willem aan een wrap met hummus (spinazie artisjok) , kaas en kalkoen.
Wat een dag weer. Na de lunch nog vele malen gestopt bij mooie punten om er uiteindelijk, rond 15.30 uit rijden richting ons hotel in Oakhurst.
Best Western Yosemite gateway Inn. Mooie kamers met balkon in een prachtige omgeving. Hier komen we de twee nachten wel door.
Eten gehaald bij de zeer ruim uitgeruste supermarkt en op het balkon genoten van de magnetron maaltijd met sla. Kopje nepper toe om het feest compleet te maken.
De zon is inmiddels onder maar op het balkon is het nog prima toeven.
Morgen terug naar Yosemite om het gedeelte rond het visitor center te bezoeken.

• 13 Oktober 2016 - 07:14

Opa Albert:

Heerlijk om te lezen, ik geniet mee , kus van Papa,,