Mee en Mega - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Mee en Mega - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Mee en Mega

Door: Lisette

01 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

1 oktober 2016
Amsterdam-Los Angeles
Wekker om 05.45 en dat is nog luxe want Ria en Fred ziiten dan al halverwege Schiphol. Treinen uit Soest zijn schaarser dan uit Almere. Op ons gemak naar het station en 06.50 de trein. Ria en Fred staan ons al op te wachten, het is behoorlijk druk. Inchecken bij de Kiosken gaat snel, bagage afgeven ook. Collega zegt dat het lastig wordt om mee te komen, bevestiging van wat ik als gezien had. Land uit ook geen probleem. Voor Fred de nieuwste Harlan Coben, voor Lisette mascara en kohl en dan naar gate E09. Eindelijk kopje koffie. Standby Boarding passes afgegeven aan de balie. Wordt lastig !! Jan-Willem probeert de USA software op de Henk te laden maar dat gaat niet soepel.
Ineens wordt mevrouw Kos verzocht zich te melden aan de balie. Tot mijn echt heel grote verbazing krijg ik 4 instapkaarten met een stoel erop. JW in de business, wij verdeeld over de toerist klasse. Geweldig, we kunnen mee en ook met de vlucht waarvoor we gekomen zijn. Boeing 747Combi zit helemaal vol. Vliegtijd 10.30 uur, een hele zit. Filmpjes kijken, boekje lezen, muziek luisteren, we weten onderhand wel hoe we de tijd door moeten komen. Over buuf heenklimmen voor een toilet bezoek. Buurman werkt zakken nibbits en cheesedips weg, Gelukkig ook 2 lekkere maaltijden (kip, rijst, mosterdsaus met salade vooraf en profiteroltoetje, tegen het eind van de vlucht een pizzastukje met tomatenmozzerallasalade en frambozentoetje).
Los Angeles immigratie, bestaande uit een gapende, zeer aardige ambtenaar die, terwijl wij vingers rechterhand, duim rechterhand, vingers linkerhand, duim linkerhand, irisscan deden, gezellig vertelde over de bakken koffie die hij wegwerkte sinds hij op de luchthaven werkt, . Koffers en auto halen kost zo’n twee uur maar dan heb je ook wat. Een 7-persoons zelf uitgekozen Kia maatje heel groot waar heel veel knopjes in zitten (airco, schuifdeur, stoelhoogte/laagte/voor/achter etcetera). Zeer comfortabele bak die Jan-Willem later zeer behendig door Los Angeles stuurt. Bijzonder om nu de naambordjes te lezen van straten die je van TV of de film kent (Rodeo drive, Melrose BLVD, Sunset BLVD etc. Om 1500 bij het hotel en niet veel later in de kamer. Opfrissen en een rondje lopen in de buurt. 7-eleven waar we geen geld uit de ATM konden krijgen maar wel water/bier en wijn. Avondhap bij de panda express (good old memories met de meiden). Nog even zappen langs de TV kanalen die via een meer dan middelmatig scherm onze grote kamer ingestuurd worden. Slapen en hopen dat de jetlag meevalt.

Tags: Vliegen, Auto