Via Zion naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Via Zion naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Via Zion naar Las Vegas

Door: Lisette

09 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Om kwart over 8 (utah time) waren we al weer klaar voor vetrek. We realiseerden ons dat dit dus kwart over 7 Arizona tijd was en dus best vroeg voor een vakantiemorgen. Terug naar de 98 en afslag 9 voor de route door Zion Park. Vanwege het tijdsverschil besloten we om Zion Park dan toch ook maar op te nemen in het programma. Voor een rondtocht met de bus stond ongeveer 2 uur en dat konden we ons wel permitteren. Het park in was wat lastig want een rij. De tocht naar het visitor center (12 mijl) was adembenemend mooi. Aaridg wat stops gemaakt onderweg. Er was ook een tunnel met een lange wachttijd. Heel veel foto's rijker kwamen we na ongeveer 1 uur aan bij het visitor center waar geen parkeerplek meer te krijgen was. Bij de bus stond een lange lange rij en dus besloten we tevreden te zijn met al het moois dat we al gezien hadden en de toiletten.
Park uit en aan de kant voor het tot nu toe lekkerste kopje koffie in de USA. Allemaal een versnapering erbij, veganistische chocoladekoeken, pompoenmuffin en bosbessenmuffin, feestje. Ochtenploeg (JW) rijders werd afgelost door de middagploeg (Fred) die ons wederom over een prachtige route naar Las Vegas loodste, Via de Strip naar het hotel, er kwam weer een jongensdroom uit. Heerlijk om te zien.
We konden nog niet inchecken (14.15) dus op zoek naar de lunch. Aan de overkant van de straat zit het hardrockcafe maar daar weer tegenover een restaurant met de naam Gangnam, Koreaans dus.
We werden verwend met allemaal heerlijke gratis hapjes (viscake, gedroogde gekruide inktvis, komkommer in zoetzuur met peper en natuurlijk kimchi)
Na een heerlijke bak noedels, de een met bief, de ander met vis en een bijpassend biertje terug naar het hotel.
Even rust genomen en om 07.30 met de hotelshuttle naar de strip. Daar hebben we vier uur rondgelopen ons vergapend aan wat er te zien is.
Het ene hotel nog groter dan het ander, eindeloze tafels met gokkende mensen, hele chique winkels, enorm veel mensen op straat, veel licht en bij het Bellagio de bekende water fontein show.
Moe maar voldaan voor 7 dollar een taxi terug naar het hotel genomen. Na enen ging het licht pas uit, zo vol van de indrukken op een dag.

Tags: contrasten