Los Angeles-Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Los Angeles-Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Los Angeles-Palm Springs

Door: Lisette

02 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

Na een prima nachtrust om half acht op. Douche, koffers pakken en naar de ontbijtzaal voor het continental breakfast. Ria en Fred hadden de tafel al voor hun kamer gezet en zaten te genieten? van een kleverige koek met koffie en thee. De ontbijtzaal was een klein afhaalkamertje. 4 geroosterde boterhammen (bruinig) met boter en jam ,koffie , thee en een heel klein hapje met "bran"erin was het continental breakfast. We zitten echt in de USA!!
Auto volgeladen en op zoek naar de Holywood hills. Via een 6-baans weg komen we aardig in de buurt. Bob Hope airport, Bronson street enzovoort. Wat rondgereden en rondgekeken , via Universal Studios, Warner Brothers, Capitol Records weer terug naar de Highway die ons naar Palm Springs moet brengen. East dus wel te verstaan, alleen aan het highway nummer heb je hier niets want, East, West, North , South moet je ook in het snotje hebben.
Na even rijden besluiten we bij een Mall op zoek te gaan naar een koelbox. We vinden van alles, maar geen koelbox. Nog wat verder rijden we de Desert Hill outlet binnen. 180 winkels met aanbiedingen" we horen veel Chinees en Spaans, eten wat op het foodcourt voor elk wat wils, lopen rond en trekken verder. Zonder koelbox welteverstaan.
Dicht bij Palm Springs zit een megagroot windmolenpark. Door de ligging , in de San Gorgonia pas die werkt als een trechter, waait hier een constante en bijzonder krachtige wind. Genoeg voor meer dan 1000 windmolens die aan 100.000 huishoudens elektriciteit geven.
Fred stuurt ons behendig richting het Vagabond Inn motel. Inchecken gaat snel en om kwart over drie zitten we al weer in de auto op zoek naar een...... koelbox.
Een lang verhaal kort. We hebben een koelbox, jippie. Avondeten erin, lunch voor morgen erin en helemaal blij terug naar het motel.
Eten op de kamer:broodje guacamole, sla,kaas, kalkoen en broodje hummus, kalkoen,sla met een uitstekend biertje. Uitzicht op de bergen waarachter inmiddels de zon vertrokken is. Daarmee komt er ook wat koelere lucht, zeer welkom, want het is hier 35 graden.
Kopje decaf om het feest compleet te maken, zo nog even zappen en morgen op zoek naar de Joshua Treee's in het gelijknamige park en daarna via route 66 naar Needles.