Tokyo droog met een zonnetje - Reisverslag uit Tokio, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Tokyo droog met een zonnetje - Reisverslag uit Tokio, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Tokyo droog met een zonnetje

11 November 2015 | Japan, Tokio

Vanmorgen na het snelle ontbijt naar het station gelopen en onze trein naar de luchthaven geboekt. Morgen gaan we proberen terug naar huis te komen, wordt lastig want de vlucht zit vol. Het meisje aan de balie was geweldig, snel, accuraat en super vriendelijk, buitencatergaorie Japanse.
Daarna de JR genomen richting Harajuku. Eerste stop de Meiji-Ju tempel. Op de weg er naar toe was weer een chrysantententoonstelling, net als in Kyoto bij het Nijo kasteel. Vooral de bonsai chrysantentuitjes maakten indruk.
In de tempel waren twee trouwerijen aan de gang wat bijzondere plaatjes opleverde, niet verandert ten opzichte van 5 jaar geleden, alleen minder bezoekers aangezien we toen op een zondag waren gaan kijken.
Ook aardig wat prachtig aangeklede kleine kinderen gezien, Ria vond de uitleg. Als Japanse kinderen 3,5 en 7 jaar oud zijn mogen ze naar de tempel om daar te danken voor het feit dat ze er zijn en ouder mogen worden.
Na de tempel naar Takeshita-dori, de straat van de hippe, moderne en jonge japanners die er soms prachtig verkleed bijlopen. Een te duur kopje koffie gedronken en via de Meji dori naar de Omotesando (beiden sjieke winkelstraten) naar een dumpling tentje , Harajuku Gyoza ro, dat Jan-Willem had uitgezocht. Voor omgerekend 10 euro per persoon hebben we daar heerlijk en lang gegeten. Alles bijzonder smakelijk en niet duur.
Nog wat door de kleine straatjes achter de Omotosando gelopen waar de kleinere merken een pandje hadden. Zeer relaxte buurt. Inmiddels was het alweer half vier en dus hebben we de trein naar öns"station gepakt. Ria en Fred zijn nog voor souvenirs gaan kijken. Wij zijn naar de kamer gegaan waar schrijfster dezes in een diepe slaap is gevallen. Van Franka bericht ontvangen dat ze op de luchthaven was (voor het in slaap vallen) en dat ze geland was in Southampton (toen ik wakker werd).
Jan-Willem heeft de koffers gepakt, was hij vanochtend al mee begonnen en dat doet hij geweldig.
Vanavond op tijd naar bed want de wekker gaat om half zes (en om vijf over half voor de zekerheid)

• 11 November 2015 - 16:05

OopAlbie:

Lieve samen,hoop dat het lukt met de reis terug,heb van alles genoten,dank daarvoor ,ik had een
    ,,HEERLIJKE REIS,,Kus,papsie,,