Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Fukuoka

29 Oktober 2015 | Japan, Fukuoka

28 Oktober om 14.35 begon onze reis naar Japan. Ria en Fred waren wat later op de luchthaven vim een aanrijding van de trein met een persoon, Wij waren wat later want er liep een zwaan op het spoor en de dierenambulance moest het beestje richting water wijzen.
We begonnen met 4 stoelen in de business, wat is dat toch heerlijk. Genoten van de supervriendelijke crew, heerlijk eten van resp. Okura Hotel voor de Japanse keuze en 3-sterren kok Jacob Jan Boerma voor de Europese maaltijkd. Lekkerwijntje erbij, yusu mousse met drambuie toe en toen oogjes dicht. Heerlijk uitgebreid ontbijt en keurig op tijd aan de gate. Metro richting hotel, iets omgelopen zoals dat hoort als je 12 uur reizen aan bijna de andere kant van de wereld uitkomt en de koffers afgegeven in het hotel.
Fietsjes (ja tjes) meegekregen en 1 ½ rondje Ohori park gefietst. Prachtige herfstkleuren , zonnetje en lekker warm weer. Een lunchpauze aan het water waar we een Amerikaanse familie (twee roodharige dochters) een zwaan en een trapfiets zagen huren . Heerlijk rustig gezeten.
Toen we bij het hotel terugkwamen waren de kamers beschikbaar . Douchen, liggen en om vijf uur richting Hakata om de JapanRailPass vouchers in te wisselen. In de metro zagen we de Amerikaanse familie zitten, allevijf met een boek en bij het eindpunt werden alle boeken ingeleverd bij pa. Onwisselen van de vouchers ging goed, we hebben immers handen en voeten. Tickets voor de reis naar Miyajima (morgen) en Kyoto,( 1 november ) in de pocket, op naar de Yatai stalletjes. Na enig zoeken naar de 100yen loop-bus deze gevonden, te vroeg uitgestapt, stuk omgelopen, stalletjes gezien en toen toch besloten om in Canal City (enorm winkelcentrum) Ramen te slurpen. De stalletjes zaten allemaal al vol.
Lekker Ramen gegeten, terug naar Hakata gelopen, bleek veel korter dan met de bus en verkeerde stop, en naar ons hotel terug. Onderweg een groep nederlanders ontweken door een 7/11 in te gaan voor wat bier en wijn. Morgen om kwart voor zeven op, ontbijten en richting Miyajima. We laten ons verrassen.

• 30 Oktober 2015 - 18:23

Dochter 2:

YA TA!!!!!

• 30 Oktober 2015 - 20:03

OopAlbie:

Lieve Samen,voor 'n bejaarde is het teveel info om te verwerken,dus opslaan,'kweet niet hoe ik dat moet doen in,,Win 10,,'k geniet wel,en eet vis met 'n tosti-kaas/ham/witwijntje-kus-papsie..