miyajima - Reisverslag uit Miyajima, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu miyajima - Reisverslag uit Miyajima, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

miyajima

30 Oktober 2015 | Japan, Miyajima

Vroeg op want om 09.43 gaat de Shinkansen richting Hiroshima. Na een super lekker ontbijt stappen we half negen het hotel uit. Alles gaat zeer voorspoedig dus op negen uur zitten we weer aan de koffie onder het juiste perron. Exact naast de roltrap zit de ingang van de Green Car waarvoor we een reservering hebben , hoe simpel kan het leven zijn. Na een uurtje hardrijden en een half uur boemelen zijn we om half 12 in ons hotel. Inchecken, koffers afgeven en naar de boot voor Miyajima.
Het eerste dat ons opvalt zijn de heilige herten die op het eiland lopen. Net zo brutaal als de apen in Maleisie en naar het schijnt is al menig JR railpass in hun bek verdwenen. Tien minuutjes wandelen naar de Tori en daarna een heerlijke lunch in Yakigaki no Hayashi, die ook in de Lonely Planet staat. Niet voor niets, we nemen allemaal iets anders en zijn allemaal blij. Na dit feestje richting de kabelbaan die ons op 453 meter hoogte afzet. Fred. JW en Lisette beginnen aan de wandeling naar Mount Misen. Ria pakt een boek en wacht bij het kabelbaanstation in het zonnetje op ons. Meerdere malen kunnen we haar zien zitten ! In plaats van meteen omhoog gaan we eerst naar beneden en pas daarna weer omhoog. Lisette strandt als eerste, op 300 meter van het uitzicht punt. mede omdat een toilet harder nodig is dan mooi uitzicht. Eenmaal terug bij Ria (en de toilet) is Jan-Willem er ook al snel, hij is wel verder gegaan. Als laatste komt Fred aan die op het dak van het uitzicht punt is geweest en namens ons alle vier de foto’s heeft gemaakt. Kabelbaan weer naar beneden en terug naar het dorpje. Ria maakt de opmerking dat ze zo hard naar beneden loopt dat haar oren beginnen te klappen. Grote hilariteit !. Na de winkelstraat door gestruind te hebben wordt het tijd voor de boot. 17.10 staat er op het grote bord. Via de 7/11 (wijntje) zijn we om zes uur in onze kamers, waar de bagage al naar toe gebracht is. Service hoor! Even bijkomen van deze mooie dag en dan nog wat te eten versieren. Morgen Hiroshima.

• 30 Oktober 2015 - 18:25

Dochter 2:

Klinkt heerlijk, succes morgen! Xxx
    P.S. Het huis staat nog.

• 30 Oktober 2015 - 20:12

OopAlbie:

Lieve2,'tis nu Vrijdag 20u15 en word al moe,nog meer dan Ria,!!genieten allen want daarvoor ben je er!!
    groet en boel kusjes.paps,,'k heb vandaag de ,,NCC,, opgezegd,emotie dus te over,,!!