Ucluelet naar Port Alberni - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Ucluelet naar Port Alberni - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Ucluelet naar Port Alberni

16 Mei 2015 | Canada, Port Alberni

Ons laatste ontbijtje bij Zoe en dus de laatste muffin en scone van de dag . Het miezert wat we besluiten om geen wandeling meer te maken maar nog even van het uitzicht van onze kamer te genieten.
Om elf uur gaan we gewapend met een kop meeneemkoffie op pad. 100 km bochten naar Port Alberni. Zoals verwacht rijden we tegen het "lang weekend vrij" verkeer in. In totaal aan onze kant niet meer dan 10 auto's.
We rijden de zon tegemoet en stoppen twee keer om daar van te genieten.
Om precies twee uur rijden we bij ons volgende hotel het terrein op. We worden alleraardigst ontvangen, krijgen veel uitleg over de kamer, het ontbijt, de trails, de televisie etc etc. Tom en Marla zijn bijzonder vriendelijk !
Spullen op de kamer, even wat whatsapp verkeer met de meiden en dan op weg naar de "hole-in-the-wall" een korte, twee jaar geleden ontdekte, wandeling naar een waterval die door een bijna rond gat naar beneden komt.
De zon schijnt en wij genieten .JW loopt over twee hoger gelegen boomstammen om de mooiste foto's te maken en doet op speciaal verzoek van Lisette nog even de poses badmode 2016 en kung-fu papa.
We lopen langs de rivier naar een volgende waterval en ook hier is de natuur weer mooi.
Op aanraden van de eigenaren van het hotel gaan we een tafeltje reserveren bij de Starboard grill aan de baai. Het waait hier gigantisch en dus zijn er kite- en windsurfers op het water. Erg spectaculair!
Na een heerlijk maaltje is het mooi geweest. Terug in het hotel wacht ons de moeilijke taak te kiezen uit 275 TV zenders, 100 DVD titels (voor tien uur op te halen bij de eigenaren) en 100 radiozenders.
JW leest een boek en ik tik dit verhaal. De keuze, net als de natuur hier, is overdonderend.

• 17 Mei 2015 - 21:59

Pa Albert:

Lve 2,als je alleen koffie drinkt,kun je die 275 TV-zenders kijken,je mist dan wel de,,baai,,met lekker eten!!!
    boel kusjes,paps..

• 17 Mei 2015 - 23:04

Favoriete Dochter:

De fotos waren al supermooi, maar als ik het zo lees was het nog veel mooier! Dat kan ook bijna niet anders met favorietebiopap in badmode. Nog geen beren gespot trouwens? Kus!