Cathedral Grove, Little Qualicum falls, Neck Park, - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Cathedral Grove, Little Qualicum falls, Neck Park, - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Cathedral Grove, Little Qualicum falls, Neck Park,

18 Mei 2015 | Canada, Port Alberni

Na een heerlijk ontbijt, een gesprek met een van de huishoudhulpen wiens ouders uit Soest en Meppel kwamen en die nog een aardig woordje Nederlands sprak en een uitgebreide uitleg van Tom over wat er allemaal te zien en doen was op weg naar Nanaimo was het tijd om weer en route te gaan.
Eerste stop was Cathedral Grove , een wandelgebied aan beide zijden van de highway 4, even oppassen met oversteken, waar goed te zien was wat er gebeurt als bomen omwaaien en je als mens daar verder geen actie op onderneemt. Er komt meer licht, de boom kan nog zo'n 100 jaar doorleven! en als voedingsbodem dienen voor andere dieren en planten. Erg interessant. Er waren een aantal bomen van 800 jaar oud en zo'n 85 meter hoog!
Na deze interessante wandelingen volgde eens top bij Little Quallicum Falls. Hier konden we een rondwandeling maken langs de lage en de hoge waterval. Gelukkig begonnen we hoog (zonder waterval) maar met weer een hele rits traptreden naar beneden. De kleine waterval was leuk, de wandeling omhoog mooi, en warm want daar was de zon weer, en de grote waterval indrukwekkend. Na een uurtje waren we weer bij de auto.
Volgende bestemming was de touristtrap Coombs (everything is made in China there, volgens Tom). Het was nog erger dan we hoopten dus doorgereden en net buiten het stadje koffie met muffin en rabarber/frambozentaart gegeten.
Via een B-weg langs de kust heel langzaam richting Nanaimo afgezakt. Overal links mooi uitizht en rechts prachtige hiuizen die daarvan stonden te genieten. Heerlijke route. Afslag genomen naar Neck Park waar we ook nog een wandeling gemaakt hebben. Overal stonden borden met uitleg en een ervan luidde "on a clear day" en vertelde wat je allemaal zou kunnen zien bij mooi weer. Het was mooi weer dus we konden alles zien! Heel heel in de verte de skyline van Vancouver, een BC ferries boot die de haven verliet, de besneeuwde bergtoppen aan de overkant en natuurlijk ook een watervliegtuigje dat net ging landen. Wij prijzen ons wederom bijzonder gelukkig.
De B-weg ging moeiteloos over in de straat waaraan ons laatste hotel ligt. Keurig ding op twee minuten afstand van de Ferry terminal.
JW mocht een restaurant kiezen en dat werd de Japanner. Die was van Victoria day aan het genieten en dus gesloten. Op zoek naar het Indiase restaurant waar we langsgereden waren op weg naar de Japanner. Zelfde naam als het indiase restaurant waar we gisteren gegeten hadden. Wat schets onze verbazing toen we binnen kwamen, zelfde uiterst vriendelijke ober die ook even heel verbaasd keek. Maar even gecheckt of hij het inderdaad was en ja hoor. De family business heeft als hoofkwartier Nanaimo en Port Alberni is net open. Wat een toeval! Het eten was weer net zo lekker, uiteraard andere gerechten genomen !
terug in het hotel de koffers gepakt , dit verhaal getikt en de wekker zeten. Dit keer niet vanwege het ontbijt maar vanwege de boot die we niet mogen missen!.

• 19 Mei 2015 - 16:01

Pa Albert:

Geen Japs op JapWillems Jaardag en ik had al wat op Z'n Rek.gedaan,wel leuk dat je dan 'n
    bekend Resto.treft....Soest en Meppel,,zal 'n goed gesprek zijn geweest!!JW op afstand ,,HET BESTE,,
    KUS SAMEN Paps!!