Manga, Ramen, Markt,Tempel,Sushi en mijmeren - Reisverslag uit Kyoto, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Manga, Ramen, Markt,Tempel,Sushi en mijmeren - Reisverslag uit Kyoto, Japan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Manga, Ramen, Markt,Tempel,Sushi en mijmeren

02 November 2015 | Japan, Kyoto

Het regent en dus is het plan snel gemaakt, dagbuskaart halen voor 500 yen (3,50 euro) en richitng Mangamuseum. In een oud schoolgebouw zijn meterslange kasten met ongelooflijk veel Manga’s. In een ruimte die Ria en Lisette iets later ontdekten dan de mannen, werd ook nog het een en ander uitgelegd over het ontstaan van Manga’s en de betekenis ervan. Daarna een kop echte koffie gehaald wat de koffie (en thee) bij het ontbijt vielen wat tegen. Daarna naar de Nishiki market gelopen, een lange, overdekte straat met allerlei etenswaren, Op de weg ernaartoe twee kaarsjes opgestoken in een lieve kleine tempel. Een voor Oom Paul, mede namens Otto en een voor een aantal andere lieve mensen. Fijn even. Na de markt de bus gepakt naar het filosofen pad, Tetsugako-no-michi, vernoemd naar een van zijn bekendste bewandelaars de 20ste eeuwsw filosoof Nishida Kitaro.. Een klein stukje gelopen en toen de afslag naar Omen genomen, een aanrader uit de Lonely Planet. Prima tentje. Schoenen uit, in de kleermakerszit en daarna ramen slurpen. Wij hadden allevier de variant met eend en champignons. Super lekker. De ramen in en saus doen en ze er dan al slurpend uit op eten. Zeer geslaagd. Terug naar de Ginkakuji tempel , vertaald het Zilveren Paviljoen. Prachtig complex van de Shogun Ashikaga Yoshimasa wiens ambitie om het paviljoen met zilveren te bekleden nooit heeft waargemaakt. De bomen waren al mooie gekleurd , een bezoek meer dan waard. Onze weg langs het filosofenpad vervolgd en halverwege de bus terug naar Gion genomen. Daar door wat feeërieke straatjes gelopen, de rivier over naar Pontocho, een weg verlicht met lantaarntjes en vol met kleine exclusieve restaurantjes. Wij zijn geëindigd bij Musashi sushi, van de lopende band sushi uitzoeken voor een vast bedrag per bordje. Trots gingen we met 41 bordjes richting de uitgang. Met bus 205 tot vlak voor ons hotel gereden en nu met de beentjes, die het toch maar weer 10 uur volgehouden hebben omhoog en even bijkomen met een glaasje wijn

• 02 November 2015 - 16:32

OopAlbie:

Lieve samen,´k hoop dat L´set veel recepten heeft gevonden,omdat ik de reis,thuis
    ook wil meemaken,´t is dat ik van de DLD/TV weet hoeveel,,goede eetcafees en restoos
    er zijn in Nippon,omdat het eten goed en niet te duur is,eten veel inwoners graag buiten
    de deur en worden oud en niet te dik,ik geniet van de verslagen,dank,papsie..