Letterlijk van links naar recht - Reisverslag uit Vancouver, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu Letterlijk van links naar recht - Reisverslag uit Vancouver, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

Letterlijk van links naar recht

07 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Na weer een prima nachtrust en dito kopje nespresso op pad. Het was weer een feest om.de gordijnen open te trekken want zon!. Via de wholefood market voor de lunch en de Starbucks voor ontbijt met de courtesy bus naar het Capilano Suspension Bridge Park. Over de Lions gate bridge naar noord Vancouver. De buschauffeur (v) gaf veel uitleg over het park dus we kwamen goed voorbereid aan.
Het begon met de suspension bridge over de rivier de Capilano.Mooi, veel gewiebel, veel fotomomenten en veilig de overkant bereikt. Daar de tree top canapy gelopen tussen al de enorm hoge bomen. Prachtige natuur!. Een Nature pad gevolgd met gedoseerde en duidelijke informatie over alles wat groeit, bloeit en elkaar op de een of andere manier in leven houdt. Terug over de brug die nu nog mmer wiebelde omdat er een schoolklas (of twee) overheen liep. Ons eerste broodje verorbert en door naar de Cliff walk gedaan. Een lang trappetje op trappetje af pad langs de klif boven de Capilano met veel platforms. Dit alles zo'n 70 meter bovem de grond ( afhankelijk van trappetje op of trappetje af)
Erg mooi allemaal en veel fotomomenten. Broodje twee in de zon genuttigd en met de courtesy bus weer terug naar Vancouver downtown waar we nu gaan bedenken wat we nog willen zien. Keus genoeg!
Het is een wandeling naar het museum of contemporary art geworden. Klein museum met een mooie tentoonstelling van werk van Julia Dault. We waren de enigen die die ongeveer 10 schilderijen kwamen bekijken, zonde! Had meer publiek verdiend.
Op de terugweg langs een liquor store en daar uitleg gekregen over de prijzen van wijn en bier hier. Belasting is 123%!!!. Dat betekent dat je voor een wijn die in Nederland 5 euro kost je hier 15 moet neerleggen, niet dus! Drie biertjes gekocht voor 12 euro en daar gaan we twee dagen mee doen.
Voor het avondeten zijn we nar een mexicaans restaurant in Yaletown gelopen. Na een lekkere maaltlijd via een lange wandeling langs False Bay terug naar het hotel. Het was druk met sportieve mensen die netjes van elkaar gescheiden werden door en wandel (ren) en fiets (skateboard) pad. De zon scheen, het leven is goed.

• 08 Mei 2015 - 14:31

Pa Albert:

Als je daar uitgelopen bent en gezien hebt wat je wilde,vlieg je terug om uit te rusten,denk daaraan
    en pak nu wat je aankunt en wees trots op je beiden,,kussen,paps!!