kinsol trestle trail, walvissen en een hamburger - Reisverslag uit Mill Bay, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu kinsol trestle trail, walvissen en een hamburger - Reisverslag uit Mill Bay, Canada van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

kinsol trestle trail, walvissen en een hamburger

11 Mei 2015 | Canada, Mill Bay

Na een wat onrustige nacht op een gigantisch dik maar iets te zacht matras met wakker worden om half zes en even contact met de meiden (de een op weg naar de gate voor de terugvlucht naar Ierland, de ander met een net ontvangen compliment mail van een klant) nog een keer omgedraaid en daarna rijp voor een zalig ontbijt (toast, cinnamon bun, jus, koffie en yoghurt met aardbeien, mango en blauwe bessen) Supervriendelijke eigenaar van de b&b ,in zijn jaloersmakend grote keuken, die ons vertelde van de backpack vakantie die hij en zijn dochter 4 jaar geleden gemaakt hadden door Nicaragua. Zijn dochter had een prachtig fotoboek gemaakt met een heel lief voorwoord voor haar "superdad". Wij zijn bijna weer een bestemming rijker want het zag er prachtig uit.
Als ochtendwandeling raadde hij ons het Kinsol Trestle trail aan, een wandeling van ongeveer 15 minuten naar een in ere herstelde 44 meter hoge spoorbrug over een rivier. We waren lange tijd helemaal alleen daar, prachtig uitzicht, zacht regentje, perfect begin van de dag.
Door naar Cowichan bay, kop koffie met heerlijke, geheel ecologisch verantwoord, multigrain, cranberry-pecan, koek. Helemaal klaar voor het volgende avontuur, de walvistocht.
Regentje had inmiddels plaatsgemaakt voor een zonnetje en dus leken de grote water-enwinddichte pakken die wij aan moesten wat overdreven maar op het water was het zo'n 15 graden kouder.
De 11 passagiers kwamen uit: Nieuw-Zeeland, Tsjechië, Mexico, Canada en Nederland.
Simon, de bestuurder van de boot gaf keurig aan wanneer we harder gingen (en dat was hard) met de open rubberboot.(ook te gebruiken als reddingsboot).
Na ongeveer een half uur varen zagen we een tweetal humpback whales. We waren niet de enige walvistocht maar zagen er wel het "coolst"uit. Machtig om deze enorme beesten te zien en te horen, wat een mazzel!
Daarna nog zeeotters, zeeleeuwen, een zee-arend en talloze meeuwen en parelduikers gezien
Gezocht naar de Orca's maar die bleven vandaag onder water. In het zonnetje met een rotvaart weer terug ,door de straat van Georgia, we zijn echt tot aan de grens met de US gevaren!.
Na ruim 3,5 uur was het uit met de pret en stonden we weer aan wal, een onvergetelijke ervaring rijker.
Gegeten bij Cow's Cafe, in de zon, met een lokaal biertje, het leven is zoooooo mooi!
Inmiddels terug in het B&B, plannen voor morgen omgezet in een hotelreservering en voor de zekerheid de drie nachten daaropvolgend ook vast geboekt.
Mogen zetten we koers naar de Butchart Gardens en slapen we in een hotel aan de haven van de hoofdstad van Canada, Victoria.

• 13 Mei 2015 - 14:44

Pa Albert:

Ik word Moe van al het meegenieten,wil ook wel ff weg,zien we wel,kus paps,,