01dec13-van Tainan naar Sun Moon Lake - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 01dec13-van Tainan naar Sun Moon Lake - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

01dec13-van Tainan naar Sun Moon Lake

01 December 2013 | Taiwan, Tainan

Na het ontbijt afscheid genomen van het geheel in kerstsfeer gehulde (met dito wederkerende muziek) Wei Yat hotel in Tainan.
Op naar Sun Moon Lake via de 19 of de 8? Misschien de 17 maar toch in ieder geval via de 3. Het was even afwachten waar Henk (onze nederlandse gids op de TomTom) ons naar toe zou sturen.
Als back-up van Henk hebben wij altijd JW en Fred op de voorbank gewapend met kaart en tablet en het dameskoor Ria en Lisette op de achterbank dus de straatnummers/namen verschillen nog wel eens. Als we aan het eind van de dag maar bestemming bereikt horen, gaat de rest in het putje avontuur.
Eenmaal op de 3 (via de 17,19,8 etc) was het tijd op te tanken. De dames zijn groot voorstander van tanken op 1/4 dus helemaal top dat er geluisterd werd.
De dame van het tankstation vroeg JW vriendelijk of hij de benzineklep even open wilde doen. Dit resulteerde in een open voorklep en wapperende spiegels. De dames in de auto en de twee jonge broekies in de auto naast die van ons schoten dermate in de lach dat alleen een vervroegde gang richting de toiletten, onderwijl onze ogen deppend met alras gevonden zakdoekjes, ons van verdere waterschade konden behoeden.
Na de stop bij het enorm uitgebreide tankstation (Ria zat bijv. op toilet 28, Lisette op nr 30) verder naar Shuili om met het smalspoor treintje te gaan. Helaas reed de trein net weg en de volgende ging 5 kwartier later, dat werd te krap met "voor het donker bij het hotel". Doorgereden naar Sun Moon Lake. Fred kreeg zijn bergtocht met wederom flink wat haarspeldbochten, in iedere bocht overigens een enorme spiegel om het tegemoetkomend verkeer te kunnen zien. Henk gaf aan dat het nog 4 minuten naar het hotel was en wij gingen nog steeds bergopwaarts. Ineens was het daar dan toch, het grootste meer van Taiwan! Bergje af, kris kras tussen de horden toeristen door naar het hotel.
Wat een leuke keuze weer. Een haast zwitsers aandoend gebouw helemaal vol met verzameld werk van de eigenaresse met smaak.
Wandeling door het dorpje, langs de waterkant en weer terug. Even een wijntje en gegeten bij een van de tentjes .
Eerst nog een snack gehaald, enorme tempuragamba op een blad sla, wasabimayonaise erover, lenteuit, rode uit en smullen maar. JW had de kipvariant die wij later ook nog even geprobeerd hebben. Allemaal zo verschrikkelijk lekker.
Om half acht was het uit met de pret en het lekkers. Wat een heerlijke dag weer, stralende zon, mooie tocht en goed gezelschap!

• 02 December 2013 - 14:05

PAKOS:

IK GENIET ZO VRESELIJK VAN JE VERHALEN EN HOOP DAT WE HET,,LATER,,'N KER OVERDOEN!!
    GENIET MAAR DOOR,TEGEK GEWOON,KUSPAPSIE!!