02dec13-Sun Moon Lake - Reisverslag uit Taichung, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 02dec13-Sun Moon Lake - Reisverslag uit Taichung, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

02dec13-Sun Moon Lake

Door: Lisette

02 December 2013 | Taiwan, Taichung

Hoeveel mazzel kun je hebben? Net als bij ons bezoek aan de Taroko kloof hebben we ook bij Sun Moon Lake een dag met zonneschijn en een stralend blauwe lucht.
Om half tien melden wij ons dan ook bij de pier waar de boten die over het meer varen vertrekken. Voor 300 NTD pp (7,50 euro) mogen we de hele dag in- en uitstappen. Eerste stop brengt ons in het plaatje waar alle hoge hotels staan. We lopen een stuk lang het meer, via de Chang Kai Check memorials en persoonlijke aanlegsteiger van de goede man komen we bij de Starbucks, met terras aan het water. Tja, doe daar een zalige lemoncake bij en het geheel blijkt onweerstaanbaar.
Ria koopt 2 kerstespressostarbuckskopjes en is helemaal blij.
Tijd om naar de volgende stop te varen. Deze blijkt punt 1 drukker en punt 2 minder interessant. We blijven een half uurtje en varen weer terug naar ons beginpunt. Via 7/11, de man met de gevulde kippenpoten met spicy saus en tempuragarnalen met wasabi en hotelkamertoilet gaan we naar de kabelbaan. Deze 2 kilometer lange baan (gemaakt door de firma Doppelmayer uit Oostenrijk) brengt ons over twee heuveltjes naar het Formosa Aboriginal Village. We besluiten om deze bezienswaardigheid over te slaan en nemen de baan weer terug.
Het is inmiddels 14uur als JW en Lisette besluiten nog even door de buttterfly garden te lopen en Ria en Fred rustig terug lopen naar het hotel.
Nog even langs het meer gewandeld en nu op het balkon, in het zonnetje met een kopje groene thee genieten van de rustige middag aan het meer.
Gegeten in het zelfde tentje als gisteren, ze herkenden ons nog. Plum chicken, omelet, mushrooms, roasted chicken, roasted pork, groenten, kommetje rijst en drie bier.
Aan de tafels naast ons was het een en ander te bekijken. Een tafel met 4 mannen, 1 vrouw die naar het leek allen hun eigen fles sterke drank hadden meegenomen. Werden steeds luidruchtiger maar bleven gezellig. Aan de andere tafel zat een jong stel die naast elkaar plaatsnamen en ademloos naar de (manderijn ondertitelde) amerikaanse zender zaten te kijken.
Het gaf een mooi plaatje . Laatste stop was de 7/11. Nu op de kamer met Oceans Eleven. Morgen lonkt Taipei

• 02 December 2013 - 14:16

PAKOS:

LVESAMEN,HEB DE INDRUK DAT JE GAAT HUILEN OPWEG NAAR HETVLIEGVELD,WANT DIT IS
    NATUURLIJK 'N VACANTIE WAR JE WEL,GEZIEN DE AFSTAND EN DE LOCATIE,'N IDEE VAN
    HAD,MAAR JE BELEVENISSEN GEVEN AAN DAT DIT NATUURLIJK NIET IS TE SLAAN!!!!!!!!
    BOELKUSSENVANPAPSIE!!!