04dec13-Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 04dec13-Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

04dec13-Taipei

Door: Lisette

04 December 2013 | Taiwan, Taipei

De ochtend begon om 08.00 aan het ontbijt. Voor ieder wat wils en dus stonden we om 09.00 klaar om naar de Taipei 101 te gaan.
We zaten in de staart van de spits, kaartjes waren zeer makkelijk te krijgen, even langs het verplichte fotomomentje (de ergste hebben we meegenomen) en toen met de snelste lift ter wereld (certificaat van Guiness Book of Records werd tentoongesteld) naar de 89e verdieping in 45 sec.
Wow! we hebben al wat hoge gebouwen getrotseerd, maar ook deze was weer spectaculair.
Alles perfect georganiseerd en gedocumenteerd. Wat een architectuur en wat een goede uitleg over het gebouw en alles eromheen. Genoten! Toen we ook nog het observatiedek op de 91e op mochten en een blik konden werpen op de stabilisator(damper) die de 101 in tijden van orkanen rechtop houdt was het feest compleet.
Eindelijk begrepen wij ook de Pokemon achtige figuurtjes (damperbabies) die we steeds zagen. Zij werden gebruikt om ook aan kinderen uit te leggen hoe zo'n stabilisator werkt. Indrukwekkend!
Na deze goede start moesten we natuurlijk even langs een Starbucks voor 2 doppio's, 1 hazelnoot cappu en een toffe nut latte.
Volgende stop was de Maokong Gondola. Na een metroritje van ongeveer een half uur strandden we op een bord met de mededeling dat de gondel van 2-5 dec gesloten was ivm jaarlijks onderhoud. Haha
Weer terug naar de stad naar het volgende hoogtepunt.Via de Subway voor een broodje (standaard in onze vakanties) naar de Chiang Kai Chek Memorial. Wat was dat bijzonder! Alsof ik (Lisette) in mijn geschiedenisboekje rondliep, zo bijzonder, het deed mij veel meer dan verwacht!
Via de gigantische hal beneden de ruim 100 treden op naar de Memorial Hall waar een mega Chiang heel blij zat te kijken, in de koepel de zon van de Taiwanese vlag. WOW!
Ria en Fred zijn vervolgens naar de Lionshan tempel gegaan en JW en Lisette naar het MOCA Taipei (modern museum of contemporary art). Bijzondere tentoonstelling met hoogte- en dieptepunten, wel de moeite waard om bezocht te hebben!
Om half zes waren wij (JW en Lisette) terug in het hotel. Voor de deur stonden 2 pakketjes. Het was duidelijk dat Sint en Piet langs waren geweest. Wat ontzettend leuk en lief! JW heeft een wijnspel gekregen en Lisette een kokkerknuffel, beiden met een mooi rijm.
Om zes uur was het melden in de hotellobby en met de, toch wel wat vermoeide, stedentriplijven op weg naar de Shiilin Night Market.
Ook dit bleek weer een goed idee van Fred. Rijen vol met kraampjes, voor lek wat wils. I-phone covers, brillen, tassen,schoenen,kleding, en eten, eten , eten.
Doorgelopen naar de foodcourt van de market en daar aan een Teppan Yaki achtige tafel zitten genieten van eten dat wij absoluut niet besteld hadden maar wat allemaal ontzettend lekker was.
Nog even langs de 7/11 voor een wijntje om het niet te vergeten en ook aan deze bijzondere dag met ontzettend veel indrukken komt een eind.

• 05 December 2013 - 02:28

PAKOS:

lIEVE SAMEN,KON NIET IN SLAAP KOMEN DUS FF KIJKEN OF ER NIEUS IS,,,,DE ,,SCRIPTIE,,VAN
    VANDAAG SLAAT BIJNA ALLES!!POPPEMIJN ALLEEN VAN HET LACHEN VAL JE ,,AF,,MAAR JE BENT
    ZEKERWETEN 10 KILOOS MINDER EN HOOP DAT IK JELUI NOG HERKEN,MAAR GEZIEN DE
    HOEVEELHEDEN VOEDSEL DIE JE TOT JE NEEMT MOET DE HERKENNING TOCH MEEVALLEN,,,,,,
    HOOP DAT JE ALS JE THUIS NOG ZEKER 'N DAG HEBT OM BIJ TE KOMEN!!
    HET IS NU DONDERDAG 02U26 ALS IK DIT VERHAAL DOE !! VAN SLAPEN KOMT DUS NIKS MEER
    ALLEEN MAAR LACHEN EN GENIETEN,,JULLIE OOK,,KUSJESPAPSIEBEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!