29nov13 Taitung naar Tainan - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 29nov13 Taitung naar Tainan - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

29nov13 Taitung naar Tainan

Door: Lisette

29 November 2013 | Taiwan, Tainan

Na de meer dan gezellige avond lekker geslapen. Ontbijt was goed te doen. Koffers weer in de achterbak die steeds ruimer lijkt te worden en op naar Tainan. Wederom een stuk langs deoost kust, jippie we mogen hier 70 rijden! En daarna door de heuvels naar de westkant de zon tegemoet.
Net na de heuvels een kop koffie gedronken en via een aantal grotere steden naar Tainan waar we keurig om 1400 voorrijden bij het hotel. De kamers zijn weer van een speciale grootte. Zeer ruim en met een badkamer van zo’n 7 bij 2 meter geheel aan het raam. Dit alles op de 6de (Ria en Fred) en 7de verdieping. Een mens kan het zoveel slechter treffen.
Koffers op de kamer gezet en door naar de stad. Uiterst vriendelijke dame achter de receptie kijkt bijzonder verbaasd als wij vertellen dat we wel gaan lopen. Is wel 30 minuten, dat doen Taiwanezen over het algemeen niet. Wij wel hoor! Na anderhalf uur lopen,kijken (o.a een heel lang stuk met alleen maar bruidswinkels) , hapje eten komen we eindelijk bij de rotonde aan waar de route langs de tempels begint. Het is dan al bijna donker en dus besluiten we na de Confucius tempel en de South gate dat het vandaag geen zin heeft verder te lopen. We zien haast niks en foto’s maken wordt helemaal rommelig.
Tainan ziet er wel veelbelovend uit dus waarschijnlijk blijven we morgen hier (in plaats van met de trein naar Kaohsiung). Straks eerst maar eens naar de “all you can eat Thai”.

De “all you can eat Thai” is “all you can eat Cantonese”geworden in het hotel. Aan grote ronde tafels zaten (grote) groepen mensen te smullen. Wij zijn vrolijk aangeschoven en hebben een groot deel van de keuzekaart op tafel gehad, tot groot plezier van de ras opgetrommelde engels sprekende obers. Zalig weer allemaal. Groene thee en een soort ranja standaard op tafel en wij natuurlijk een flesje Taiwan Premium Beer erbij. Het was wederom een smakelijk feestje voor 57 euro met z'n vieren.
Nu nog even in de hal van het hotel het dagboek bijwerken en dat een avondje vroeg naar de kamer. Ongetwijfeld gaan we nog even genieten van het uitzicht.

• 02 December 2013 - 13:51

PAKOS:

lIEF DAT JE FF BELDE,'N PAAR ZATEN IN DE ,,PHISHING,,MAP,DIE IK NIET GEZIEN HEB,NU DUS
    WEL,JAMMER DAT IK TE OUD BEN VOOR ZO''N TRIP!!ZOVEEL INDUKKEN EN LEKKER ETEN,,
    GENIET MAAR VERDER,IK OOK,,PAPSIEKUS!!