24 november 2013-Van Taoyuan via Yeli naar Keelung - Reisverslag uit Chilung, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 24 november 2013-Van Taoyuan via Yeli naar Keelung - Reisverslag uit Chilung, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

24 november 2013-Van Taoyuan via Yeli naar Keelung

Door: Lisette

24 November 2013 | Taiwan, Chilung

Na een overheerlijke diner en een Taiwanees biertje in de bar (met een lange discussie of de koffers wel in de bestelde Ford Focus zouden passen)van het super chique Novotel was het tijd om de hotelkamer op te zoeken. Acht uur ontbijt was het plan. Toen om 07.00 uur de wekker ging, deze uitgezet en om 07.56 wakker geschrokken. Even onder de douche doorgerend, in de reeds klaargelegde kleren gesprongen en om 08.10 aangeschoven bij Ria en Fred die dit alles op een wat rustiger tempo hadden gedaan (en kunnen doen, mede omdat zij wel opgestaan waren toen de wekker ging).
Een zalig, veelzijdig ontbijt. Voor de hele wereld zat er wel iets lekker tussen. Ons sprak de koffie zeer aan!.
Met de taxi naar de vestiging van Avis. De mannen hebben een korte cursus GPS instellen in het chinees gekregen van de zeer behulpzame staf en toen kwam de auto!
YES!!! alle koffers en zelfs de handtassen konden in de kofferbak. GPS bleek nederlands te spreken dus appeltje, eitje. Jan-Willem heeft geweldig gereden en Fred prima ondersteunende teksten geleverd. Dames konden op de achterbank vol vertrouwen achteroverleunen en genieten.
Aangekomen bij het Geopark Yehli, een drukbezochte toeristische plek, auto geparkeerd, foto gemaakt van de parkeerplaats voor zwangere dames die zich naast de invaliden parkeerplaats bevond.
Daarna op ons gemak door het park gewandeld. Door het water dat tegen de kust klotst, zijn er allerlei bijzondere rotssculpturen ontstaan. Allen voorzien van een naam. Zo kwamen wij langs Romeo en Julia. de champignons, de gember, de tofo etc. Kopstuk was the Princess Heas. Even wachten in de , lange, rij en je kon met de steen op de foto.
Na het bezoek zalig gegeten in een van de eettentjes bij de uitgang van het park. Garnalen, noedels, spinazie met echt heeeeel veeeel knoflook, en een st, jacobsschelp achtige vis.Alles super lekker en voor 5 euro per persoon waren we weer helemaal blij.
Nog 16 kilometer doorgereden naar ons volgende hotel waar de GPS ons feilloos naar toe bracht. Keelung, Evergreen Laurel hotel. Kamers met uitzicht op de haven, weer niks te klagen dus. Het koffie- en theezet apparaat heeft een Japans bedieningsdashbord maar ook dat ik gelukt.
Net door Keelung gelopen, nu weer even in hotel. Verhalen updaten, even beentjes omhoog en straks op zoek naar een ongetwijfeld lekker avondmaal. Alhoewel Starbucks en McDonalds hier goed vertegenwoordigd zijn, gaan wij weer voor iets met stokjes.
Dat iets met stokjes zijn 6 borden lekkers geworden. Scheermessen, hete kip (die verdacht veel naar eend smaakte en er ook als zodanig uitzag), garnalen, oesters en wederom groene groenten die wit zag van de oveheerlijke knoflook. Nog even gehad over de wet die in Amerika is aangenomen dat het verboden is om elanden uit een vliegtuig te gooien. Vreselijk gelachen dus want we zagen het helemaal voor ons. Via de markt en de 7/11 (heerlijke zakjes mixed fruit) naar het hotel. Plannen voor morgen doorgenomen, wekker gaat weer op 7 uur!

• 24 November 2013 - 12:59

Marjolein:

Zoals altijd weer fun om te lezen!
    Geniet ze!

• 24 November 2013 - 15:19

PAKOS:

Dit kun je thuis niet bedenken voor 5 euries,mooie foto's,paps geniet mee,kus!!