25nov2013-Keelung naar Luodong - Reisverslag uit Yílán, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 25nov2013-Keelung naar Luodong - Reisverslag uit Yílán, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

25nov2013-Keelung naar Luodong

Door: Lisette

25 November 2013 | Taiwan, Yílán

Heerlijk opgestaan om 7 uur en dus alle tijd om te kijken hoe een mega-vrachtschip door een duwboot aan de kade voor ons hotel werd neergelegd. Spektakel. Nog tijd gehad om even door de Taipei Times te bladeren, Ronaldo geblesseerd, Eens van Nederlandse kunstenaar wordt 1 december in Keelung verwacht, kortom, van alles wat en vooral veel wereldnieuws.
Daarna met de lift naar de 18e alwaar een wederom zalig meerkeuze ontbijt klaarstond. Prima te doen weer. Op ons gemak gezeten net zolang tot de regen ophield met regenen.
Om half tien waren we klaar voor vertrek. Vandaag Fred als chauffeur, route bleek wat lastig in te stellen, want hoe programmeer je in het nederlands een Taiwanese route die vervolgens weer in het nederlands gesproken wordt.
Gelukkig ook een kaart bij ons. Stukje 2 langs de kust en toen de bruine bordjes naar Ecological Gold mining city gevolgd. Een kronkelweg de bergen in waar Fred zijn rally-cursus zeer van pas kwam. Ouderwetse haarspeldbochten dus rustig aan.
Een wandeling door het interessante goudmijnwerkersdorpje gemaakt en toen op zoek naar Pinxi.
Dat blleek een brug te ver zonder GPS dus direkt door naar Luodong. Even zoeken naar het hotel maar ook dat weer gevonden. Aan een bijzonder drukke straat. Fred mocht zo de parkeergarage inrijden. Dit bleek echter een 1-wagens lift te zijn die de auto met Fred,Ria en Jan-Willem een etage lager keurig op de parkeerplaats onder het hotel afleverde. (Lisette was bovengebleven, nog steeds niet helemaal vrij van het buitenlandse parkeergaragesyndroom,opgelopen op Penang).
De uiterst vriendelijke dame van het hotel wees ons gelijk op het culturele erfgoed van de stad wat voor nog een aantal leuke uurtjes zorgde. (oud smalspoor treinstation in een ecologisch verantwoorde omgevind). Kopje koffie bij tante Sung en we konden er weer tegenaan.
Straks lonkt ook hier de nighmarket, die volgens de hoteldame om vijf uur is begonnen maar op zeven uur "totally crazy"wordt. Daar willen wij natuurlijk bij zijn.

• 25 November 2013 - 22:43

PAKOS:

Heerlijk het verslag te lezen,ben benieuwd naar die ,,crazy markt,,Zelf gister grote was gedraaid en vandaag verwerkt,ben dus trots op mezelf!! ga nu 'n glas wijn met stukje lekkere worst doen!
    is dus anders als wat jullie beleven,maar ik geniet er ook van!! kus papsie..