26nov13-van Luodong naar Taroko - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu 26nov13-van Luodong naar Taroko - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van janwillemlisette - WaarBenJij.nu

26nov13-van Luodong naar Taroko

Door: Lisette

27 November 2013 | Taiwan, Hualian

Na een meer dan lekkere hap op de nightmarket van Luodong, nog even een wijntje op de lkamer van Ria en Fred en een biertje toe om het niet te vergeten goed geslapen. Het ontbijt was wederom geweldig. De , na later bleek Indiase, kok kwam uitleggen wat hij allemaal gemaakt had. Van zelfgemaakte cheesecake tot superieure bacon.
Na al het lekkers de auto via de lift weer op straat gekregen waarna de aardige kok ons de weg wees naar highway 7 die wij wilden nemen naar Taroko. Toen we op de 9 zaten de auto gekeerd en via een stuk terug weer op de 7. Fred had enorme zin om door de bergen te rijden en we konden hem en zijn glinsterogen echt niet stoppen. Het werd een monsterbochtenbergopbergaf door zon, mist, wolken tocht die na enkele verkeersopstoppingen wegens werk aan de weg (bij een moesten we 50 minuten wachten tot de weg weer openging) om half zes (na 8 uur bochtenwerk met slechts 1 korte stop voor wat te drinken en toilet) eindigde in het Leadervillage hotel in de Taroko Gorge. Aankomst was in het donker ( we werden van de laatste berg geplukt door een van de medewerkers) , bijzonder sprookjesachtig. Om kwart over zes was er diner. Die ochtend waren we al gebeld over onze aankomsttijd (we hopen tussen 14 en 16) en onze eetwensen (alles behalve varken).
Er bleek een BBQ aan de gang met allerlei lekkers dus we vielen echt aan, geen lunch he!. Toen we voor de tweede keer ons bord volgeschept hadden kregen wij allen nog een megabord vol met vegetarisch lekkers,. Enigszins in de war alle borden leeggegeten en Ria en Fred hebben namens ons allen excuses aangeboden voor het feit dat we al begonnen waren aan het buffet. Geen probleem maar we kregen wat extra omdat we immers geen vlees wilden (varken in een brede zin van het woord).
Na een overheerlijk toetje (passievruchten cheesecake en bosvruchtencheesecake met espresso ) mochten we gelijk door naar de avondvoorstelling over Aboriginals. Na dit bijna anderhalfuur durend spektakel met zang,dans en muziek konden we eindelijk onze bungalows eens even goed van binnen bekijken. Helemaal leuk, alles hout, matras op de grond, TV, elektrische dekens, koffie –thee faciliteiten enz. We genieten wederom, zonder nightmarket maar geheel voldaan na een dag vol avontuur door de bergen van Taiwan.
Fred:dank je wel voor het veilig nemen van alle bochten. Jan-Willem; bedankt voor de route op je tablet!

• 27 November 2013 - 23:49

PAKOS:

'K HOOP DAT JELUI BEGRIJPEN DAT OOP ERNSTIG MEEGENIET VAN ALLES..JULLIE MOETEN JEZELF
    REALISEREN DAT DIT ZO VRESLIJK UNIEK IS EN JE DEZE ERVARING MOET OPSLAAN,NIET ALLEEN
    OP DIT ITEM,MAAR OOK VOOR LATER!!!!!!!KUSJES PAPSIE..